Code Geass : R1 - Hangyaku no Lelouch (Anime Tanıtımı)

| On
Çarşamba, Temmuz 30, 2014

Tür: Aksiyon, Doğa Üstü, Aksiyon, Sci-Fi, Dram, Askeri
Yönetmen: Gorō Taniguchi
Yazar: Ichirō Ōkouchi
Şirket: Madman Entertainment, Funimation, MBS, HBC, CBC, TBS
Bölüm Sayısı: 25
Puanım: 10/9

Animeyi izlememde ki en büyük etmen %90 olarak arkadaşlarımla birlikte ekip olarak cosplay yarışmasına buradaki karakterlerle katılacak olmam. Yani önceden izleyip bürüneceğim karaktere odaklanmam gerek. :D Her ne kadar tarzımı yansıtan birisi olmayacak olsada elimden geleni yapmak istiyorummmm.

Japonya, ingiltere tarafından işgale uğrar. Ve yaşayan Japon halkı "11" şeklinde isimlendirilir. Karşı gelmeyenlerede ingiltere vatandaşı olabileceği müjdesi verilir. (Öyle bir yazdımki yeşil kart verecekler sanki.) Ama bunu alabilmek için hiç bir şekilde ayaklanma gibi durumlar gerçekleştirmemeleri ve ne istenirse yapmaları gerek. Ayrıca halka 11 demeleri ve rakamın uğurlu rakamım olması nasıl ama? Büyük bir tesadüf mü yoksa :P Gelişen olaylar sonucunda yeşil saçlı, uzaylı veya robotik kızımız C.C, ana karakterimiz Lelouch ile ölüm eşiğindeyken hızlı bir şekilde anlaşma yapar ve Lelouch'un kendisinde çeşitli fiziksel değişime sebep olur. <Gözünde insanları etkilemeye, kandırmaya hatta ele geçirmeye yarayan mühürümsü birşey oluşur>



Olay örgüsü içerisinde çok güzel sözler söyleniyor. "Dünya sadece güzel sözlerle değiştirilemez" şeklindeki konuşma benim çok hoşuma gitti. Ayrıca ingilterenin devlet, Japonlarında özgürlükçü devlete ayaklanan olarak gösterilmesi bana biraz sağ-sol çatışmalarını anımsatan olaylar oldu. Ama anime yazarının ingilizci mi Japoncumu olduğunu ilerleyen zamanlarda anlayacağım çünkü yeri geldiğinde Japonlara terorist dedirtiyor ama ingiltereye karşı şekilde biraz ilginç... Animenin bu kadar ciddiliğe sürüklenmemesi için arkadaşlarının daha kawaii ve eğlenceli kişilikler olduğunu görüyorum. Özellikle Milly isimli sensei tarzında ki karakter kızların göğüslerinden bile rahatça bahsedebilen bir tip. XD 

Lelouch aldığı "Geass" gücünü kontrol etmek için çeşitli denemeler içine giriyor ve çalıştığı yerleri, hangü durumlarda kontrol edemediğini çözüyor. Kafasında maske varken işe yaramıyor + ayrıca sürekli olarak aynı kişi üzerinde etkili değil. Yani bir kez bu büyü türevimsi olayı yaptığında işini halletmeli. Suzaku isimli diğer karaktere geçerken anlamadığım şeyler oldu. Suzakumuz ingiltere için savaşıyor ama yarı Japon hatta Japonyanın eski haline gelmesini istiyor, birde çok iyimser savaş sırasında halktan insanları bile kurtarıyor. Ama neden ingiltere askeri olmaktan vazgeçemiyor bunu bir türlü anlayamadım. İşin diğer garip tarafıysa cosplay yaparsak olacağım karakterde Suzaku :P Yani şimdi çözemiyorum. Lelouch kraliyetten biriymiş soyluymuş tamam Suzakuylada küçüklük arkadaşları. E peki Suzaku ozaman neden kraliyetten değil diye türk yaklaşımı yapıp batırayım mı durumu hahahah :D Kendim yazıp kendim eğleniyorum.. ._.



İşler çok karışacak öyle basit falan sanmayın savaşlarıda, gerçekten etkileyici ve sürükleyen savaşlar mevcut. Ayrıca eski dönem değil biraz daha ileri çağ savaşları var. Animemizde en büyük payı olan C.C'mizde 5. bölümde çıkıyor. Lelouch sosyalist Japonlarımız yani "11"lerle ciddi planlar içine girdikten sonra kendi kimliği ortaya çıkmasın diye tamamen farklı kıyafet ve ses tonuyla "Zero" isimli karakterini (kahramanı) yaratıyor. Ama buralarda C.C nin kawaii olduğunu anladım birden odalara girip kestirip atmalar falan hatta tam kawaii de değil tsundereeee!! alskjdalksjdaksjd. Lelouch'un kör ve sakat kardeşinide unutmamak gerek. Onun Japonyayı tekrar kurtarmak istemesinin en büyük nedenlerinden bir taneside kardeşi. ._. Kızada üzülüyorum açıkcası ya çok iyi niyetli sevecen birisi. Acaba tedavi türevir birşey çıkacak mı ilerleyen bölümlerde?

Hikayemiz yavaş yavaş oturmaya başladı. Suzakununda okula alıştırılma, kaynaştırılma süreci kahramanlık yaptırılarak gerçekleştirildi. Lelouch'unda İngiltere kralının oğlu olduğu ortaya çıktı. Ancak annesi (kraliçe) öldükten sonra sokağa atılıp Japonyaya sürgün edildiğini siniri yada kini diyeyim.. Bu olaydan geldiğini öğreniyoruz. C.C'mizde Lelouch'u Zero olmuşken salak çocuğumuz yani.. Artist artist hareketler yapıp köşeye sıkışınca, çatışmadan kurtardı. Birde kıza artistlik yapıyor ya gelde dövme şunu animeye girip dövüp çıkıcam. Bu salak 11 lerde emirleri dinlemedi bu arada ondan oldu herşey zaten. Ah Zero'ş ah...

Yanlız benim ilginç veya hoşuma gitmeyen şeye geldim. Kara şovalye olarak ekip kuruyor Zero'muz ama bu ekibi zulme, eziklere yandaşçı olarak kuruyor. Tamam kur güzel birşeyde. Yeri geldiğinde ingiltereye yardım ediyor yeri geldiğinde Japonyaya. Bir bölümde, Japonlar ingilizleri esir alınca ingilizleri korudu. E birşey diyeceğim ingilizler zaten Japonyayı ele geçirdi. Sen madem halkı, düşük kalanları korumak istiyorsun. Burda koruman gereken kişiler > Japonlar zaten bu kısmı aklım almadı işin doğrusu. Örgüt tam bir devrimci ruhu, kimse kimseden ayrı değil tek devlet tek millet :P hesabında herkes eşitte. En başta gitmiş yahu zaten eşitlik falan bunu yakıştıramadım pek.. Olmamış o kısımda hata var >_<


Birde çocuğun sürekli okuldan ve arkadaşlarından uzaklaşma olayıda fazlalaşmaya başladı. (Zero olduğu için) Arkadaşları artık şüpheleniyor birşeymi oldu bizle mi alakalı falan diye ama genede bunu çok iyi fark ettiklerini ve konuya koyulduğunu düşünmüyorum biraz arada olur böyle şeyler çok mantık kurmayın havasında gibi.

Sürekli para ve robot yardımı yapan "Kyoto"muz, Zero ve ekibini yanına özel bir davet ile çağırıyor. Tabii bunda ki asıl amaç ZERO'nun kim olduğunu öğrenmeye çalışmaları. Kyoto'da zaten, devrimci Japon tarzı olan kişilerin en üstü gibi bir yer. Başkanları olay çıkartsada Zero ona suratını gösteriyor gizli bir şekilde eskiden bir tanışıklıkları mevcutmuş. Annesine yaşanan olaylar sırasında. Ama adam iyi bir konuşma yapıp Zero'nun kendi ekibindekileri gazlayıp (çünkü ordakilerin çoğuda eskiden kyotodandı) güven arttırma hareketi yapıyor. Başarılı bir konuşma sayesinde Zeroya olan güven artıyor. Genede Kara Şovalyeler ekibindekilerin yarısına uyuz oluyorum yahu, adamlar sürekli ilk fırsatta kaçma, yarı yolda bırakma isteği içerisindeler çok aşırı kaçmış. Sokakta tekerlek patlasa ohooy hadi örgütte birşey olacak kaçalım diyecekler neredeyse. Sinirim bozuldu. =_=

Devamlılığın azalmaması izleyici çekme adına, yeni GEASS'lı adamımız çıktı meydana XD Ama bu adamcağız daha ilklerden olan kişiymiş meğer. C.C onu amaçlarını tam olarak gerçekleştirmediği için bırakmış. Hemde ki küçüklükten beri kendisi yetiştirmiş ve ve ve beslemiş bile olmasına rağmenn o.o ismi Mao ve Geass özelliğiyse insanların zihinlerinden geçen herşeyi dinleyebiliyor olması, kötü yanıysa bu gücünü hiç bir zaman durduramaması ve gittiği yerlerde her insanın düşündüğünü duyuyor olması çok kötü. Adamın AVM'ye girdiğini düşünsenize veya bir metrobuse bindiğini :D direk intihar sebebi. Geasslı adamımız la ilgili spoiler vermek istemiyorum çok fazla onunla ilgili ilginç şeyler göreceksiniz ama fazla görünmüyor ortalıklarda. Sağlam komplo hareketleri olacak, Nunallyi kaçırıyor diyeyim. :P



Animemizin biraz eksi yönlerinden bahsetmek istiyorum. Şu lanet robotların kapışma sahneleri acayip derecede kötü. Giderken ki hareketleri diyeyim veya. Olimpiyat oyunlarındaymışlar gibi birbirlerine hareket yaparak sanki buz pateni yarışması izliyoruz çaprazlama falan geliyorlar. Acayip böyle sinirden gülüyorum animenin cool havasını söndürüyor. Çok saçma değil mi? Diğer saçma şeyse, lancelot (Suzaku'nun) her olay esnasında meydana çıkması sanki ingilterenin tek umudu oymuş gibi. Sürekli onun kurtarması ve daha komiği o kadar kurtarmasından sonra hala kimsenin onu sevmemesi.. =_= Yetti ya Zero yürüse çıkıyor ordan burdan sinirim bozuldu alskjdaksjd.

19. bölümlerde anlamadığım şeyler oldu adaya nasıl düştüler birden anlamadım. Ama farklı bölüm tarzı birşey yapılmaya çalışılmış. Bir ara Survivor yarışmasına dönecek sandım aslkdjaskljd. Zero çok sağlam bir robot kaçırıyor!!! Prenses Euphemia Suzakuya olan aşkını ilan etti. Beni SEV XD aslkdjalksjda Nolur all beni all evlen benimlenn diye bir video vardı o geldi aklıma alksjdlkajds.

Çakma Çinli Japon görünümlü kişiler, İngiltere (Japonya)'ya saldırdılar. Ama çalınan robot geliştirildi, Zero Karen ve Lancelot ikilisiyle durumu kontrol altına aldı. (Aldılarda diyebiliriz..) Zero yavaş yavaş amaçlarından bahsetmeye başladı. Japonya, TOKYO'da kendi bağımsız devletini kurmak.. İlerleyen bölümlerdede bu ülkenin Japonya Birleşik Devletleri olduğunu göreceksiniz. Aslında güzel bir idea, din dil ırk ve millet ayrımı olmaksızın herkesin eşit bir şekilde yaşamasından bahsetti. Kominizmm? Herşey bu kadar kolay olsaydı şuan dünyada öyle olurdu Zerooo T_T İyi bir satranç oyuncusu olabilirsin ama siyasetten anlamıyorsunnnn alksjdaksjd. :P 

Leouch'umuzun Geassı, aynı Mao gibi bozuldu. Bozulduda demeyelim, kendisi kontrol etmeye başladı ve kapanmıyor. Hep açık bir şekilde geziyor, buda her konuştuğu kişinin onun dediğini yapması okul hayatınada veda etmesi anlamına geliyor. ._. Ama işin kötüsü Euphemia ile konuşurken oldu bu olay ve ona karşı bir doğallık oluşarak Euphemia kafayı yedi, topladığı özel bir etkinlikte tüm Japonlara katliam yaptı. T_T Zero'nun suçu yok gerçekten. Ama durumu iyi bir şekilde kurtardı. Adamda acıma yok. :( Euphemia ciddi manada deliriyor çıkıp kendi falanda ateş etti. O neydi yaaa!! Tüm ingiltereyede Japonları öldürme emri verdi. o.o 



İşler karışmaya devam sürekli yeni karekterler çıkıyor. C.C'nin çakması V.V çıktı XD Sesi ve tarzını hiç sevmedim. Bizim CC gibisi varmı ya. Birde bu portakal mevzusu gerçekmiş. Portakal sonunda ingiltere çökerken çıktı meydana, ingilizlerin yarattığı bir yaratık türevi insancıkmış. Çok güçlü birine benziyor. Ama anlamadığım şey Lelouch'un falan şaşırmamış olması. Uzun zamandır biliyor yani, ben o kavga sırasında portakaldan bahsetmesini yem sanmıştım. Sonunda Suzaku, Karen gibi kişiler Zero'nun kim olduğunu görecek. Bu yüzden takipte kalın! Ayrıca CC ile ilgili daha detaylar verilmeye başlandı. CC böyle biraz uzaylı + büyücü kıvamında insan dışı bir ırktan geliyor gibi. Hatta kendi kuramıma göre eski dönemlerde onlarda dünyada yaşıyordu ve dışlandılar? Bu yüzden mi Zero'nun bu bağımsızlık hareketlerini çok fazla destekliyor ve onu çok seviyor?

Bilmiyoruz ancak CC'mize göre insanlar her zaman birşeyleri mutlu olmak için yapıyorlar. İlk seride bir sona ulaşamasakta ben Zero'nun Nunnaly'i kurtacağına eminim! R2'de görüşmek üzere güzel bir animeeeee.

İZLEYİNN!!


2 yorum on "Code Geass : R1 - Hangyaku no Lelouch (Anime Tanıtımı)"
  1. Daha dur R2'de sorularına cevapları alacaksın ve eleştirdiğin 1-2 noktayı güzelce cevaplayacaklar :D Hatta koyduğun fotoğraflardan birinde fark ederek mi koydun bilmiyorum amma R2'de benimle ilgili spoiler vermişsin ;) Gün gelecek Dünya değerimi anlayacak *desem de inanma nankör bu insanlık :D*

    YanıtlaSil
  2. Yaaa hahaha 8. bölüme geldim :PPP R2de yaniii. :D Hahahahahaha spoiler patlaması zaten benim yazılar :( sende bana mı spoiler verdin yoksa T_T ??? :D

    YanıtlaSil

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9